به رسم عاشقی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

ساده زیستی

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱ ب.ظ
  •  

    انسانی که خودش را در قید و بند تجملات می کند، هرگز روی آسایش و راحتی واقعی را نخواهد چشید. مسئله چشم و هم چشمی و زرق و برق های دنیوی در زنان بیشتر از مردان نمود دارد. و همین امر متاسفانه سبب بسیاری از مشکلات در زندگی های امروزی شده است.

     زن به عنوان مدیر داخلی خانواده باید دست از تجملات بردارد و شیوه ساده زیستی را پیش بگیرد تا بتواند از این طریق هم کانون خانواده را گرم نگه دارد و هم فرزندانی سالم تربیت کند. 

    مبنای زندگی بر این که مثلا خواهرم، دوستم، جاری ام  فلان چیز را خریده من هم باید حتما بخرم امری کاملا اشتباه است و زندگی را به طرف نابودی می کشاند. هر کسی باید در زندگی خود به اندازه توان و داراییش خرج کند و بداند که ساده زندگی کردن از هر چیزی بهتر است . 

    نگاهی به زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها بیندازید. ایشان مگر دختر رسول خدا صلی الله علیه و سلم نبودند؟ چه چیزی بالاتر از این؟ شیوه زندگیشان چطور بود؟ ایشان آن قدر ساده زیست بودند که اطرافیان همه تعجب می کردند. آن حضرت در جواب سلمان که پرسیده بود چرا شما لباس های گران قیمت و فاخر نمی پوشید فرمودند: 

    قالت: «یا سَلمانُ! اِنَّ اللهَ ذَخَّرَ لَنا الثِیّابَ وَ  الکَراسِیَّ لِیَومٍ آخِرٍ؛ای سلمان! خداوند بزرگ، لباس های زینتی و تخت های طلایی را برای ما در روز قیامت ذخیره کرده است.»۱

    آری زندگی مختص به این دنیا نیست بلکه انسان می تواند با کارهای صحیح و به دور از زرق و برق  برای زندگی واقعی خود توشه بردارد.

    ------------------------

    ۱: بحارالأنوار، ج8، ص 303، ح61.