به رسم عاشقی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

احترام به همسر

سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۸ ب.ظ

​برخی زوجین فکر می کنند اگر به همسرشان احترام بگذارند او جسورتر می شود. برای همین با القاب نامناسب یا تنها اسمش او را صدا می زنند.

و این رفته رفته باعث ایجاد کدورت و ناراحتی بینشان می شود. در صورتی که احترام به همسر سبب احترام متقابل می شود. و کانون زندگی را گرم تر می کند.

 با نگاه درسیره حضرت فاطمه سلام الله علیها می بینیم که ایشان همواره به حضرت علی (ع) احترام فراوان می‌گذاشت همواره او را با لقب «ابا الحسن» صدا می‌زد؛ حضرت فاطمه (س) شوهرش را برای یکی از اهالی مدینه این چنین معرفی می‌کند:«علی(ع) امامی ربانی و الهی، و اندامی نورانی و مرکز توجه همه‌ی عارفان و خداپرستان و فرزندی پاکان، گوینده‌ی به حق و روا…»۱ و نیز حضرت علی علیه السلام نیز با احترام کامل با حضرت فاطمه سلام الله علیها برخورد می کردند.

—————————
۱: ریاحین الشریعه جلد 1 صفحه 93.

نظرات  (۲)

 سلام
اونها امامان معصوم بودن. از قدیم گفتن برای کسی بمیر که برات تب کنه. کسی که احترام نگه نمی داره احترام هم نباید ببینه. 

پاسخ:
درسته معصوم بودند اما آیا ما نمی توانیم از آنان الگو برداری کنیم و در حد توانمان به شیوه آنان رفتار کنیم وقتی یکی از زوجین احترام نگه داره مسلما همسرش نیز رفته رفته از او یاد می گیرد و با احترام برخورد میکند مگر غیر از این است که زن و شوهر باید در کنار هم آرامش داشته باشند و این مگر غیر از این است که باید نسبت به‌هم گذشت و صبر و احترام داشته باشند؟ 
موفق باشید 

حرف شما درست. اما ما که درست کارمان را انجام بدهیم، چه تضمینی وجود دارد که طرف مقابلمان درست انجام دهد؟ رفته رفته یاد می گیرد؟ دلتان خوش است. کجا یاد می گیرد. یاد اگر می خواست بگیرد از مادرش و جامعه چیزهای خوب را یاد می گرفت. 

می شناسم کسایی رو که از صبح که بلند می شن اخم می کنن برای همین ارامش. چون اخم اگه نکنن بقیه بهشون گیرهای مختلف می دن و هی چیز میز می گن.. اخم می کنن که کسی طرفشون نیاد و ارامش داشته باشن. 

 

بله باید گذشت داشت. اما برای کسی که برایت تب کند.. 

پاسخ:
 برای موفقیت در خیلی کارها تضمین وجود ندارد اما آیا باید بالعکس عمل کرد ؟؟؟!!بعد اگر با صبر و توکل پیش بریم حتی در زندگی زناشویی میتوانیم خیلی چیزها از جمله احترام متقابل را به دست بیاریم وقتی همه چی گل و بلبل هست که بخواهیم خوب باشیم که هنر نکردیم هنر اصلی وقتی هست که بتوانیم در سیل مشکلات پیروز بیرون بیاایم موفق باشید