به رسم عاشقی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

توجه به بعد روحی فرزند

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۲۱ ب.ظ
توجه به بعد روحی فرزند
زهرا کوچولو حسابی از تنهایی حوصله اش سر رفته بود، سعی می کرد هر طور شده خودش را با اسباب بازی هایش سرگرم کند. ساعتی درگیر عروسک هایش بود اما باز احساس بی حالی داشت.  به طرف سالن پذیرایی رفت و مادرش را دید که طبق معمول غرق در گوشیش هست، بعد از چند بار صدا زدن مادرش با داد و بیداد گفت: چی میگویی زهرا ؟ چی میخواهی ؟ 
----- مامان حوصله ام سر رفته بیا کمی باهم بازی کنیم.
----- وای زهرا مگر نمی بینی دستم بند هست، دارم با دوستم چت میکنم خوب برو با اسباب بازی هایت بازی کن. 
----- مامان من از صبح با اسباب بازی هایم بازی کرده ام دیگر حوصله شان را ندارم دلم می خواهد با شما بازی کنم.
---- می بینی که  فعلا سرم شلوغ هست، اصلا تبلت برای چی برایت خریدیم برو و با تبلتت بازی کن.
----- مامان من تبلت بازی دوست ندارم میخواهم با شما بازی کنم .
----- ای بابا چه گیری دادی همه چیز برایت خریدیم باز دست از سرمان بر نمیداری. نمیزاری بفهمم دوستم چه میگوید. برو داخل اتاقت و اینقدر حرف نزن. 
 ---- مامان مامان و.....
اصلا دیگر مامان زهرا صدایش را نمی شنید، زهرا گریان به اتاقش رفت و آن قدر آنجا گریه کرد که خوابش برد. بعد از نیم ساعتی مادرش هر چه صدایش زد دید جواب نمی دهد، در اتاقش را که باز کرد دید زهرا با صورتی خیس خوابش برده است دلش برای دخترک بیچاره ش سوخت و از کارش پشیمان شد و سعی کرد از فردا برای دخترش بیشتر وقت بگذارد.
--------------------------
برخی مادران فقط فکر می کنند که باید به جسم فرزند خود اهمیت بدهند و این که تغذیه فرزندشان خوب باشد و یا اینکه تمام امکانات مادی را در اختیارشان قرار دهند لطف را در حقشان تمام کرده اند و اصلا توجهی به بعد روحی و عاطفی فرزندان خود ندارند، و اینطور بچه از لحاظ روحی ضربه می خورد.
 نگاه به سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها در رابطه با فرزندانشان نشان می دهد که:در بحث تربیت روحی و عاطفی فرزندان و شفقت و مهربانی مادر به آن ها تلاش بسیاری می کردند. سلمان نقل می کند که به خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها رفتم و دیدم که حضرت مشغول آسیاب کردن است و طفل ایشان گریه می کند. عرض کردم: چرا از فضه کمک نمی گیرید؟ فرمود: امروز نوبت استراحت ایشان است. سلمان گوید: حضرت آنقدر آسیاب کرد که خون دستش بر دسته آسیاب جاری شد و به سنگ آسیاب رسید. عرضه داشتم: من بروم بچه را ساکت کنم؟ حضرت فرمود: تو بیا آسیاب کن و من به بچه رسیدگی می کنم. من مادرم و به فرزندم مهر بان تر هستم. یعنی حضرت هنگامی که میان بچه داری و کار خانه تعارض ایجاد شد و ناچار بود که یکی را انتخاب کند، رسیدگی به فرزند را انتخاب می کند و می فرماید: «انی ارفق؛ من مهربان ترم به این بچه».  دلایل امامت طبری ص 140