به رسم عاشقی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

احترام به والدین

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۰۹ ب.ظ

احترام به والدین

متاسفانه در جوامع امروزی دیگر مد شده است که وقتی میخواهند والدین خویش را خطاب قرار دهند، اسم کوچکشان را صدا میزنند، و احترام به والدین خیلی کمرنگ تر از قبل شده است. به جای این که بگوید بابا جان، مامان جان می گوید: رضا ، لیلا انگار دارد خواهر و برادرش را صدا می زند! انگار نه انگار پدر و مادرجایگاهی دارند و باید حرمتشان حفظ شود و بعد بهانه می آورند این نشانه صمیمیت است!!!! تو اگر می خواهی با والدینت صمیمی باشی که آن ها را بابا جان، مامان جان یا حداقل بابا رضا، مامان لیلا صدا میزدی نه این که بگویی رضا بیا کارت دارم، لیلا غذا آماده است؟ نه این ها نشانه صمیمیت نیست، وقتی دقیق شوید متوجه خواهید شد که واقعا در اشتباهید.
--------------------------

✨آیاتی نازل شد که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را آنطور که همدیگرا را صدا می زنید ،خطاب نکنید؛ حضرت فاطمه (علیهماسلام) پدر را #رسول_الله خطاب کرد.

☘️امام حسین (علیه السلام) از زبان مادرشان فاطمه زهرا نقل می کنند:
از آن روزی که این آیه نازل شد ،هیبت آن حضرت ،مانع شد که او را #پدر خطاب کنم ، به همین خاطر می گفتم : #یا_رسول_الله 

🌺وقتی پیامبر (صلی الله علیه و اله) چنین دید ،فرمود : « دخترم! این آیه درباره تو و اهل بیت نازل نشده است ،زیرا تو از من هستی و من از تو . تو مرا پدر خطاب کن. این آیه درباره مستکبران نازل شده که احترام مرا نگه نمی دارند. پدر گفتن تو برای آرامش قلب من بهتر و به خشنودی خداوند نزدیکتر است.» سپس پیشانی مرا بوسید.

📚بحارالانوار.ج43.ص93.

ببینید احترام به والدین چقدر زیاد که حتی از پدر صدا زدن هم دوری می کنند، و دوست دارند پدرشان را با القاب مناسب صدا بزنند، نه این که مثل برخی امروزی ها با اسم کوچک.