به رسم عاشقی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

آراستگی در خانه

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴ ب.ظ

آراستگی در خانه

زن و مرد هر یک باید در محیط خانه آراسته و پاکیزه باشند، و این را علاوه بر حق فردی باید حق خانوادگی و همسر خود بدانند. 
این مسئله برای زنان نمود بیشتری دارد مرد وقتی خسته از سرکار می آید انتظار دارد زنش تمیز و خوش بو باشد نه اینکه ژولیده و شلخته به استقبالش بیاید. 
بهترین موقعیت استفاده از عطرها و وسایل آرایشی برای زنان در خانه برای شوهرانشان می باشد و این نشان از عشق و علاقه واقعی به همسر می باشد. حضرت فاطمه سلام الله علیها هم که تربیت شده پیامبر صل الله و علیه و اله سلم بودند به این مسئله اهمیت زیاد می دادند و همواره در فضای خانه از عطر استفاده می کردند و همیشه تمیز و مرتب بودند.

-----------------------
درباره زندگی فاطمه زهرا علیهاالسلام آمده است که ام السلمه می گوید: «از حضرت زهرا علیهاالسلام پرسیدم: آیا عطری ذخیره کرده ای؟ فرمودند: آری. رفت و شیشه عطری آورد و مقداری در کف دست من ریخت. بوی خوشی داشت که هرگز نشنیده بودم. گفتم این عطر خوشبو را از کجا تهیه کرده ای؟ فرمود: این عطر مُشکی است که از بال و پر جبرئیل فرو ریخته است.» پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به عمار یاسر مأموریت داد برای شب عروسی حضرت زهرا علیهاالسلام عطرهای خوشبو تهیه کند.
 
ابن حیون، دعائم الاسلام( قم، آل البیت، 1385ق)، ج1، ص123.