به رسم عاشقی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

جهیزیه ساده

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۹، ۰۷:۰۸ ب.ظ

جهیزیه ساده
جهیزیه های سنگین و تشریفات بیهوده متاسفانه امروزه از موانع ازدواج شده است. و چه بسا در موارد زیادی باعث مشاجره، اختلاف و کینه می شود. حتی گاهی تا آخر زندگی اثرات زیان بارش زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد. خوب است هر کسی با توجه به وضعیت مالی خانواده اش اقدام به خرید جهیزیه کند و با خرید جهیزیه های سنگین کمر خانواده را زیر این بار خم نکند. در این موارد به جای چشم و هم چشمی که جاریم، خواهرشوهرم، دوستم فلان جهیزیه را خریده است من هم حتما باید بخرم، خوب است انسان به بهترین الگو در این زمینه که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشند نظر کند و طبق ایشان جهیزیه ساده تهیه کنند.
شاید کسی بگوید جهیزیه حضرت فاطمه که الان به کار نمی آید، منظور این نیست که دقیقا همان وسایل باشد بلکه هدف الگوگیری از سادگی و جهیزیه بدون تجملات و زرق و برق دختری می باشد که روزی مادرش ثروتمند ترین زن عرب و پدرش پیامبر خدا و فرمانروای مدینه بود.
-----------------
شیخ طوسی در کتاب الامالی نوشته است که جهیزیه از پول مهریه حضرت زهرا(س) تأمین شد. امام علی (ع) برای تأمین مهریه زره خود را فروخت. پس از آنکه مهریه به دست پیامبر رسید، بی آنکه آن را بشمارد، اندکی از پول را به بلال داد تا برای فاطمه(س) عطر تهیه کند. پیامبر اکرم(ص) سپس باقیمانده پول را برای تهیه وسائل مورد نیاز زندگی، به ابوبکر داد و عمار یاسر و چند تن از یاران خود را با او همراه ساخت. الأمالی،ج۱، ص ۹۳.